Március 21-i próbánk

 2012.03.22. 11:33

A tegnapi próbánkról szóló rövid összefoglalót ma Melinda távolléte miatt tőlem olvashatjátok. (Ezúton is kívánok jobbulást a családnak Melinda, remélem már jobban vannak a fiúk).

A próbát pontosan kezdtük, viszonylag sokan és a szoprán kettőt leszámítva jó szólamarányokkal. Szegény Ági egyedül maradt a négyszólamú daraboknál, de az emberhiányt pótolta Ági tudása J

Először átfutottuk a nyitott, már levelezés során felvetődött kérdéseket:

1.    Mikor tudjuk pótolni a húsvét hétfő hetén levő próbát? Pénteken , esetleg szombaton (ápr.13 vagy 14)? A végső döntésről majd Anna fog levelet írni mindenkinek. Aki nem volt ott és nagyjából tudja melyik nap lenne neki jó, a héten legyen kedves majd jelezni.

2.    Május 6-án vasárnap lesz a Vándor Fesztivál (melyről ide kattintva további részleteket tudhattok meg: http://fesztival.vandorkorus.hu/), ahol Anna a prevezai kórusversenyre szánt darabokat szeretné majd vinni. Ezért lenne fontos minél több próbán nagy létszámban részt venni, mert addig kevés időnk van.

3.    A prevezai kórusversenyre való kijutás anyagi oldalról megközelítve (akinek van esetleg ötlete kérjük írja meg levélben)

A kicsit hosszúra nyúlt beszélgetés után jó alaposan beénekeltünk, majd Victoria: Domine, nonsum dignus-t vettük elő. Ezt követően Orbán Lauda-jával folyattunk, amelyben Anna szerint nagy haladást értünk el. Igaz, hogy a próbán „csak” ezt a két új darabot próbáltuk, de szerintem is sikerült nagyon alaposan átnézni és azoknak is (mint például én) akik nem tudnak sajnos minden próbán jelen lenni most már kezd összeállni mindkét darab.

Végül újra Csesznokov művével zártuk a próbát. De ki is az a Csesznokov vetődött fel a kérdés? Háááát, próbáltam rákeresni nektek a neten magyarul, de szinte semmit sem találtam. De az angol wikipedia-ban rábukantam, gondoltam megosztom veletek és lefordítottam nektek:

 

Pavel Csesznokov, a Moszkva közelében fekvő Vladimir-ben született 1877. Október 24-én. A Moszkvai Konzervatóriumban eltöltött évek során alapos oktatást kapott mind az instrumentális, mind a vokális zene területén. 9 évig tanult szolfézst valamint 7 évig zongorázni és hegedülni. Tanulmányai alatt olyan meghatározó orosz zeneszerzőkkel tanulhatott együtt, mint Szergej Tanejev és Mikail Ippolitov-Ivanov, akik nagy hatással voltak liturgikus kórus műveire.

 

Kiemelkedő karmesteri tehetségét több kórusban (többek között az Orosz Kórus Társulatban) is bizonyította. Hírneve  a Moszkvai Konzervatórium tagjai közé emelte, ahol olyan zeneszerzők osztották meg tudásukat és zenei zsenialitásukat, mint Csajkovszkij. Itt hozta létre karvezetői programját is, melyet 1920-tól haláláig oktatott.

 

30 éves korára, közel 400 szakrális kórusművet komponált, melyet az orosz forradalom állított csak meg. A kommunista uralom alatt, senkinek nem volt szabad szakrális művet alkotni. Erre válaszul, további 100 egyházi művet alkotott és olyan egyházi kórusokat vezetett, mint a Moszkvai Akadémia és a Bolsoj Színház Kórusa. A szovjet éra vallási elnyomása során, a Megváltó Krisztus Katedrálist, melynek utolsó karnagya Csesznokov volt, lerombolták. Ez annyira megviselte Csesznokovot, hogy abbahagyta a zeneszerzést.

1944. Március 14-én halt meg.

 

Mindenkinek szép napot és kellemes hétvégét! Ne felejtsétek hétvégén óraátállítás. 

A bejegyzés trackback címe:

https://chorusmatricanus.blog.hu/api/trackback/id/tr464332689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

albertmelcsi 2012.03.23. 19:46:50

Dóri, igazán alapos beszámolót irtál!Köszönöm szépen, tanultam Tőled, néha ismeretterjesztést is be kell csempészni a blogba.
Közben az eddig épen maradtak is lebetegedtek, már csak rajtam van a sor, most totózok, elkapom-e vagy sem.
süti beállítások módosítása