November 28-i próbánk

 2012.11.30. 10:56

Legutóbbi szeánszunkon elég kevesen gyültünk össze, pedig a téma nagyon vonzó és a közelgő bemutatkozás lehetősége indokolhatná a nagyobb részvételt. Na de majd jövő héten...

Az alapos és célzott beéneklést követően a Britten darabot vettük elő. Dóri megtalálta a teljes mü magyar forditását, amit ezuton is köszönünk. A szöveg pontos ismeretében teljesen más volt énekelni a tételeket, én legalábbis hirtelen megvilágosodtam és ujra értelmeztem a hiányos angoltudásom miatt eddig homályos részleteket. Azért el kell mondjam, hogy a legmegdöbentőbb a 10. tétel szövege, ilyen mélységben nem gondoltam bele soha, hogy Ádám ősapánk tettének micsoda következményei lettek hosszu évezredekre nyulva. De ahogy aludtam rá egyet-kettőt, szóvá kell tennem Zsuzsi, hogy -mint a nyelvet közülünk legjobban ismerő angoltanár - Neked erkölcsi kötelességed lett volna felvilágositani! Hetek óta nem tudtam, hogy jön Ádámhoz Szüz Mária, mert a közte lévő dolgokat nem értettem meg!!! De mostmár mindent tudok!

A próbán eljutottunk egyébként a tételek kidolgozásához, értelmezéséhez is. Az 1., a 3., 5.,6. és 10. tételeket vettük, minőségi javulást elérve mindegyiknél.

Gyertek jövő szerdán minél többen, mert tényleg egyre könnyebb énekelni, de ezt csak gyakorlással érhetjük el.

Addig szép napokat Nektek!

Melinda

A bejegyzés trackback címe:

https://chorusmatricanus.blog.hu/api/trackback/id/tr44939145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fűrianna 2012.12.05. 22:39:33

Melinda, félreértetted: Dóri nem megtalálta a fordítást, hanem Ő FORDÍTOTTA LE!!! Nagy különbség! Ebből látszik, hogy milyen jól sikerült! Köszönjük!
Egyébként a mai próbán még a múltkorinál is kevesebben voltunk :(

CsÁgi 2012.12.05. 23:52:49

Kiegészítve Anna kommentjét: az a néhány lelkes ember, aki dacolva torokgyulladással, köhögéssel és más nyavalyákkal eljött énekelni, "kemény kiképzést" kapott. Végigénekeltük a jövő vasárnapi műsort (aki lemaradt volna - Britten: 1.3.5.6.10.tétel). Helyre tettünk bizonytalan hangokat és ritmusokat, és próbáltunk közelíteni az előadási tempóhoz. Akármilyen könnyűnek tűnik, ma a legnehezebb feladatnak a kánonok bizonyultak. Az 5-ös tételben pontosnak kell lenni, mintha nem is külön szólamok énekelnének. A 6-osban meg - a harmadik versszakban - határozottnak kell lenni, nehogy a többi szólam eltérő hangsúlyai megzavarjanak. Ha ez már úgy is megy, hogy közben hallgatjuk őket - na akkor lesz az igazi!
Felmerült a kérdés, hogy a műsor(unk) belépő díjas lesz-e? A válasz a Ház honlapján: NEM
www.baratsagkk.hu/musornaptar/2012/12/16/battai-karacsony
Ma tudtuk meg, hogy nem lesz közös éneklés. Kell viszont egy Kodály mű, úgyhogy feltétlenül hozzatok Villő kottát a következő próbára!!! Akár most rögtön tegyétek be Britten mellé, és akkor nem marad otthon :-)
Levezetésként belekóstóltunk a 2-es tételbe, nehogy egészen elfelejtsük.
Jövő hétre gyógyuljatok meg, mert sok munka vár ránk!!!

qnkata 2012.12.06. 08:36:17

De sajnálom,hogy pont a Brittent nem tudom veletek énekelni. :-( Ez az egyik kedvencem a karácsonyi művek közül. Na,majd legközelebb......

albertmelcsi 2012.12.06. 14:36:28

Fú de ciki... Én azt hittem ez valami hires forditó müve. Dóri, fantasztikus a forditásod!!! Gratula! És elnézést hogy nem rögtön Neked tulajdonitottam.

PDóri 2012.12.06. 15:38:38

Semmi baj :) remélem tetszett.
Kitegyem ide az oldalra?

CsÁgi 2012.12.07. 10:54:18

@PDóri: Igeeeeeen! Én nem voltam 28-án és kiváncsi lennék rá. Biztos nem vagyok ezzel egyedül. És ha még az értelmezésben is segít, nagyot lendítene az előadáson. Köszi!
süti beállítások módosítása